1. Renuntarea la prevederea conform careia ofertele pentru estimarea unui pret trebuie incarcate in Mysmis si semnate electronic de catre organizatia solicitanta.Durata dintre depunerea cererii de finatare si implementarea efectiva a unui proiect este necunoscuta. Astfel, ofertele depuse sunt irelevante. In plus, nu exista baza legala pentru asumarea de catre o organizatie a unei oferte de pret a altei organizatii, fara existenta unui contract semnat intre cele doua organizatii.

2. Anexa la ghidurile conditii specifice cu instrucțiuni orientative privind completarea cererii de finanțare (numarul anexei variaza in functie de ghid) prevede obligativitatea incarcarii in Mysmis a rolurilor din proiect, insa nu prin descrierea lor in cadrul unui capitol dedicat. In CF din Mysmis apare un formular de fisa a postului. Pentru fiecare rol, se completeaza denumirea postului si codul COR aferent. Pentru managerul de proiect si coordonatorii partenerilor se transmit CV-urile si documente justificative. Pentru fiecare nou post din proiect, Mysmis creeaza o noua pagina cu o fisa de post goala, in care se vor regasi doar denumirea postului si codul COR. Astfel, o cerere de finantare ajunge sa depaseasca si 1000 (o mie) de pagini. Propunere: renuntarea la formularul de fisa a postului din Mysmis. Crearea unui capitol narativ dedicat resurselor umane in cadrul cererii de finantare (de 10 000 caractere, dupa modelul POSDRU), cu obligativitatea descrierii cerintelor pentru posturi si a mentionarii codurilor COR aferente. Logica si simplificarea cererii de finantare, pentru echipa de scriere, cea de evaluare si cea de monitorizare a proiectului.

3. Renuntarea la incarcarea bugetului celula cu celula in Mysmis. Publicarea unui formular de buget ca anexa la Orientarile Generale POCU. Reamintesc ca suntem in anul 4 al exercitiului financiar 2014-2020, iar acest formular de buget pentru proiectele POCU nu exista. Poate ar trebuie sesizata Comisia Europeana? Prin existenta unui formular de buget care trebuie completat si incarcat ,se va simplifica cererea de finantare pentru echipa de scriere, cea de evaluare si cea de monitorizare a proiectului.

4. Personal administrativ și auxiliar (secretariat, casier, contabil, arhivar, șofer, personal pentru curățenie, administrator de clădire, paznic, responsabil de medicina muncii, responsabil resurse umane etc.). Aceste tipuri de experti contribuie DIRECT la implementarea proiectului, asadar trebuie sa se regaseasca la cheltuieli directe, nu la cele indirecte. Este ilegala implementarea unui proiect POCU fara asigurarea managementului financiar, fara achizitii legal efectuate, fara asigurarea vizibilitatii corecte a proiectului.

5. In ceea ce priveste cheltuielile pentru închirieri şi leasing necesare derulării activităților proiectului, Orientarile generale POCU prevad plafoane rupte de realitate. In momentul scrierii proiectului si estimarii bugetului, solicitantul nu stie decat ca va fi nevoit sa inchirieze un spatiu pentru o anumita activitate si pentru o anumita perioada. In cazul cursurilor de perfectionare si de specializare, sau a conferintelor, seminariilor, atelierelor de lucru, durata este de sub o luna. In plus, nu stie exact cati mp va reusi sa inchirieze, ci doar ca are nevoie de o sala pentru 12 persoane timp de o saptamana sau de o sala pentru 100 de oameni pentru o zi, de exemplu. Estimarea bugetului trebuie facuta in functie de tarifele publicate ale firmelor care inchiriaza asemenea spatii, pe baza a trei link-uri. Plus ca la finalul exercitiului financiar, in 2020, tarifele vor fi diferite fata de cele din 2016. Idem pentru autovehicule.


0 comentarii la “Propuneri imbuntatire POCU”
Comentariul tau